Erfarne Psykologer og specialister

Vilde problemer kræver fælles løsninger
Vi er eksperter i at arbejde og forandre komplekse sammenhlnge og vilkår.
Når vi samarbejder med dig/jer er kodeordene inddragelse, fællesskaber, diversitet, psykologisk tryghed, praksisnærhed, bæredygtighed og resultatfokus.

Vi er et tværfagligt partnerskab af selvstændige, erfarne danske psykologer og andre fageksperter, der i samarbejde med dig/jer designer konsultation, supervision, terapi, træning & rådgivning med højeste faglige ekspertise, så det passer præcis til dit/jeres behov, og du/I kan nå målet med dig/jer selv og dine/jeres klienter.

Konsultation - Supervision - Coaching - Undervisning - Terapi

Sådan tænker vi om supervision

Supervision og personlig-professionel udviklingsstøtte til ledere, lederteams, personaleteams, individuelle fagprofessionelle og fagprofessionelle i (også tværfaglige) grupper.

Formålet med vores supervisionsydelser er at forbedre og styrke din evne til at forbedre og styrke det arbejde, du udfører i dagligdagen. 

  • Vi understøtter dig i at få øje på nye perspektiver og handleformer, der kan skabe gode resultater i forhold til jeres mål for opgaverne. 
  • Vi arbejder med tværsektoriel og tværfaglige supervisionsformater, sådan at jer, der samarbejder om borgere på tværs også går i supervision sammen, kompetenceudvikler og lærer sammen, kan koordinere og målrette jeres arbejde med fælles borger. 
  • Vi støtter fagfolk i at etablere de mest effektive, ressourcefulde, fokuserede, respektfulde, refleksive, kreative, tillidsbaserede, mindst psykisk belastende og sammenhængende måder at arbejde på med ny energi, fokus, håb, arbejdsglæde og visioner.
  • Supervisionsmetoder og formål er altid afstemt med, hvad supervisanden skal trænes i at kunne i forhold til sine opgaver med kunder og klienter, og derfor ser supervision meget forskelligt ud i forskellige arbejdssammenhænge og overfor forskellige faggrupper. 

Hos os får du et supervisionsforløb, hvor vi som en start mødes over et på forhånd antal gange. Det kan forlænges hen ad vejen ved behov herfor. 

Vi arbejder med læringsplaner, sådan at vi sammen forventningsafstemmer og fastsætter nogle mål for, hvad du skal have ud af supervisionen til egen udvikling og som kan facilitere, at du kan skabe de bedste resultater med dine kunder/klienter. 

Vi tilbyder også online supervision og både til enkeltpersoner og til grupper.  

Vi har mere end 30 års erfaring med supervision af psykologer og en række andre faggrupper i individuelle supervisionsforløb. 

Vi arbejder typisk med psykologer, ledere, både topledere, teamledere og afdelingsledere, med socialrådgivere, (special)pædagoger i både special og almenområdet, skole og uddannelsesområdet, PPR, i psykiatrien, rådgivningscentre og døgntilbud for børn, unge og voksne med diverse udfordringer. 

Supervisionsmetoder 

Vi finder det nyttigt at være inspirerede af den ‘7-øjede model’ (Hawkins and Shohet, 2004), som fungerer godt sammen med en systemisk og helhedsorienteret tilgang til mennesker, udvikling og forandring. 

Det understøtter en procestilgang til at udforske de forskellige sam-skabte relationelle områder hos klienten, terapeuten og supervisor samt de vilkår, der arbejdes i. Modellen inspirerer til forskellige skift i fokus, når det er hensigtsmæssigt i den effektive supervision. 

En systemisk, helhedsorienteret tilgang giver mulighed for at bevare nysgerrighed og styrker tillid i arbejdsalliancen og relationen mellem supervisanden og supervisor. 

​I supervision støtter, guider og vejleder, udfordrer, rådgiver, edukerer, korrigerer og reflekterer sammen med dig, så du kan udvikle dine potentialer og kompetencer og blive den bedste du overhovedet kan blive som professionel i dine opgaver med kunder, medarbejdere, samarbejdspartnere eller klienter. 

Vi har i supervision fokus på 

  1. Intervention og forandringsprocesser, hvor vi undersøger kommunikation og samspil mellem dig og dine kunder, klienter, samarbejdspartnere, medarbejdere og øvrige vigtige partnere 
  2. Nysgerrighed, udforskning og udfordring af din anvendelse af teori, forståelser, den måde, hvorpå du tilskriver mening og tænker årsagssammenhænge, der bestemmer dine valg som fagperson i forhold til, hvordan du handler og intervenerer i samspillet og opgaverne med dine kunder, klienter, samarbejdspartnere, medarbejdere, din ledelse og øvrige vigtige partnere 
  3. Personlig-professionelt, følelsesmæssigt udviklingsarbejde, hvor vi fokuserer på dig som fagperson, hvad du bringer med ind af dig selv i dit virke, hvordan du bruger dig selv bedst muligt i din funktion og samspil med kunder, klienter, medarbejdere, din ledelse og andre. Vi ser på, om der er sår på sjælen, om du selv er ramt af f.eks. omsorgstræthed, stress, udbrændthed, har livsoplevelser, der kommer i spil på en forstyrrende måde, og som der skal arbejdes med hos dig selv, så de ikke blokerer for, at du kan opnå de resultater, som du skal i dit virke med kunder, klienter, medarbejdere, samarbejdspartnere og som også kan gøre dig angst, deprimeret, stresset, tage din selvtillid og mod fra dig, når du skal løse dine opgaver og nå dine mål m.fl. 

Supervisor vil typisk skifte mellem at indtage flere forskellige roller for at komme godt omkring i forhold til dit behov 

Supervisor i lærerrollen 

Her har vi læring og opkvalificering i fokus i samarbejdet. Det kan særligt være godt for dig/jer, som er nye i faget (f.eks. autorisationssupervision for psykologer), har mange nye og svære opgaver og føler jer usikre og i tvivl om, hvordan I bedst forstår og handler i arbejdet med kunder/klienter. 

Det kan også være for jer, der skal arbejde på nye måder/nye tilgange eller/og får nye opgaver med kunder og klienter, som i ikke ved så meget om. Her kan du/I trække på supervisors viden som ekspert på forskellige fagområder. 

Derfor kan man her bl.a. integrere små undervisningsforløb, oplæg om forskellige temaer eller i fællesskab forberede faglige input m.v., som del af supervisionen. 

Det kan være forståelse, viden og metoder, som det er vigtigt, at supervisanden tilegner sig for at kunne løse sine opgaver med klienterne. Supervisor kan her også være instruktiv og styre supervisionen meget og giver altid tydelig feedback om, hvordan du/I udvikler jer i jeres tilegnelse af den nye viden og måder at arbejde på med klienter og kunder. 

Supervisor i en støttende, vejledende og mere terapeutisk rolle 

Supervisor arbejder her med fokus på supervisions personlige og professionelle psykologi, stil og udviklingsbehov. 

Der er fokus på, hvordan supervisanden trives følelsesmæssigt og mentalt, og om der er vanskeligheder, der skal arbejdes med på et mere personligt plan, herunder rehabilitering, hvis supervisanden har været igennem voldsomme episoder på sit arbejde som vold, trusler, fyring m.v. 

Her hjælper supervisor sin supervisand med at opdage og udforske sig selv i relationen til sine klienter/kunder, samarbejdspartnere, leder m.v. i sin opgaveløsning og ser på, hvilken virkning supervisandens form, stil og profil er begrænsende eller faciliterende for kundens og klientens muligheder for udvikling, læring og fremgang. 

Supervisor hjælper supervisanden med at forstå sig selv, regulere sig selv følelsesmæssigt og mentalt samt at genkende og supplere egne selv-reguleringsstrategier aktiveret i arbejdet med kunder/klienter/opgaveløsning. Her bliver supervision ofte mere personlig og kan endda få en privat-psykoterapeutisk karakter, hvis der skal arbejdes med evt. stress, omsorgstræthed, udbrændthed, forråelse, traumer og andre alvorlige forhold, som påvirker supervisandens måde at kunne gå på arbejde og yde sit bedste med kunder og klienter.  

Supervisor i en konsulentrolle 

Supervisor arbejder her i en mere konsulterende rolle. Ansvaret for læringen gøres til et fælles anliggende. Grundlæggende kører arbejdet med kunder og klienter godt og rutineret. Supervisor kan her lægge noget af sin tilsynsopgave fra sig og der er mere fokus på klienterne og deres verden, samspillet mellem fagperson og klient/kunde og der er rutine i forhold til tilgange, metoder, mål og forståelser af klienter og kunderne. 

Supervisor er her den katalyserende part, men supervisanden opfordres til at stole på egne tanker, fornemmelser og refleksioner. 

Her forhandles i høj grad om, hvordan der bedst arbejdes i supervisionsforløbet for at nå målet, og parterne er enige om supervisionens fornemste formål: At klæde fagpersonen til for at kunne være til bedst mulig nytte for kunder og klienter. 

Supervisionsprocessen udspilles her typisk som en jævnbyrdig fælles kollegial diskussion, refleksion eller undersøgelse af mulige alternativer, hvorefter det overlades til supervisanden at træffe egne valg. 

Denne supervisionsform er ofte god til mere erfarne fagpersoner, der har en grundlæggende solid god faglighed, er robuste og som søger inspiration, feedback og udfordring fra supervisor på eget arbejde, på egen stil og som gerne vil udfordre sig selv som led i supervisionen.